Mostar

Bosna Hersek 2. gün

1. gün Saraybosna'da geceledikten sonra sabah 8:30 otobüsüyle yaklaşık 2 saat 20 dakika yolculuktan sonra Mostar'a ulaştık. Otelimize çantalarımızı bırakıp hemen öğle yemeği için Sadrvan restorana gittik.(Otel ile ayrıntılı bilgiyi daha sonra vereceğim) Uzun araştırmalardan sonra gidilebilecek 2 yerden biriydi. Diğeri hemen bu mekanın yanındaki Cevabzinica Tima idi.

Šadrvan

İki kişinin rahatlıkla doyabileceği "national plate" sipariş ettik. (19 euro)

Menüde; köfte,et,sarma,dolma,ezme,patlıcan,pilav var. Oldukça zengin. Yan masadaki ingiliz çift bizim tabağın büyüklüğünü görünce kendi sipariş ettikleri için hayıflandı :)

Mostar Köprüsü etrafındaki dar sokakların hemen hemen hepsine girip çıktık. Çok geniş bir alan değil ama kesinlikle muhteşem. Mostar'da Saraybosna'ya oranla daha fazla yabancı turist var.

Adım adım büyük hedefe ulaşmak gibi bir huyum var. Köprü girişini görmemize rağmen henüz oraya gitmiyoruz :) En sevgiliyi sona bırakıyoruz :)

Eğri Köprü ,Kriva Cuprija (Crooked Bridge)

Eskiden Stari Most yani Mostar Köprüsü'ne bağlantı yolu üzerinde olan köprü Mostar'a gidenler tarafından pek bilinmiyor ama kesinlikle görülmesi gereken bir yerde. Aşağıda tarihi hakkında bilgi veren tabelayı görebilirsiniz.

Saraybosna'da da  gördüğümüz yöre insanın ölüm ilanının verildiği panolara rastladık. Artık bizlerin de sela verilirken ölen kimsenin adını duyamadığımızı düşünürsek gayet güzel bir uygulama diye düşündük.

Neretva Nehri

Stari Pazar köprüsünden Mostar Köprüsü...Adım adım yaklaşıyoruz :)

Her binada savaşın izlerini görmek mümkün :(

Kilise ve camiiyi aynı karede görmek nasıl kolaysa beraber huzur içinde yaşamak da o kadar kolay. Yeter ki isteyelim.

Bakırcılar Çarşısı

Mostar köprüsünden bakırcılar çarşısının görünümü.

Hediyelik eşya alacağınız yer burası. Size Mostar köprüsünün minyatürünü almanızı tavsiye ederim. (8 euro)

Mostar Köprüsünün doğu tarafı
Mostar Köprüsünün batı tarafı

Aşağıdaki merdivenlerden Mostar Köprüsünün  ayağına ulaşma fırsatınız var.

Kesinlikle bu noktadan bir kaç poz çekin. Köprü çok görkemli duruyor.

Nerede Kalınır ?

Biz iki kişi gecelik 25 euro ödedik.Sıcak suyu 24 saat var. Kahvaltı hariç. Sıradan bir kahvaltı almak yerine Mostar'da boşnak böreği yemeği tercih ettik.

Resepsiyondaki görevlinin ingilizcesi pek iyi değildi.Babamın almanca bilmesi işimizi kolaylaştırdı :)

Nerede ?

Mostar Köprüsünün basamakları Neretva nehrinden çıkan taşlardan oluşturulduğundan oldukça kaygan dikkat edin.

Bakırcılar çarşısından Mostar Köprüsü

Savaşın gençler tarafından unutulmaması için muhtelif yerlerde "dont forget" taşlarını göreceksiniz.

Koski Mehmet Paşa Cami

Bakırcılar çarşısında ilerlerden aşağıdaki tabelayı göreceksiniz. Ok yönünde ilerleyip cami minaresine mutlaka çıkın. Restorasyonunu Türkler yaptığı içinbizden ücret almadılar.

Tarihi İmparator Halısı

Cami aktif kullanımda değil. Mihrabında 1910 tarihli Avusturya-Macaristan imparatoru tarafından hediye edilmiş bir de halı var. Görülmeli.

Cami minaresine çıkmak biraz zahmetli ama göreceklerinize değer. Aynı anda bir kişi geçebiliyor. O yüzden yukarıdan gelen var mı diye sesi dinleyin :)

Minareden gördüğüm manzara köprü üzerinden gördüğüm manzara ile mukayese edilmez. Köprü tüm ihtişamıyla karşımızda...Her tarafı fotoğraflamaya çalıştım.

Bilmeden o zaman adı selfie ( özçekim) olmayan bu pozu da çektik :)

Cami avlusunda hediyelik eşya satışı var.

1992-1995 yılları arasında hasarlanmış evlerden birisi...

Türk Evi-Biscevica Cosak

İnternetten iç fotoğraflarını gördüğüm ev bizim için çok bir değer taşımıyor.Siz de fotoğraflarını buradan görebilirsiniz.  Türkiye'de özünü daha fazla korumuş onlarca ev gördüğümüzden gezme ihtiyacı hissetmedik. Fakat gezecekseniz ev bakırcılar çarşısının sonuna çok yakın.

Gurur kaynağımız Ziraat Bankası...

Muslibegoviç Evi

Otel,restoran ve müze olarak hizmet veren ev yine aşina olduğumuz bir mekan. Mekanda yemek yerseniz müzeyi ücretsiz gezebiliyorsunuz.

Bakırcılar çarşıcı sonunda sol tarafınızda pazarı göreceksiniz. Oradaki terastan arkanıza Mostar Köprüsü'nü alarak fotoğraf çektirebilirsiniz.

Bakırcılar çarşısı üzerinde Türkiye Büyükelçiliği Mostar Konsolosluğu var. Sabah 10 olmasına rağmen kapısı kilitliydi. Nasıl olsa arayan soran yok yatalım demişler :)

Mostar Köprüsü doğu tarafında ücretsiz gezebileceğiniz ve savaş günlerini anlatan kısa bir de belgesel film izleyebileceğiniz mekana kesinlikle uğrayın.

Sporcular yaz-kış çok soğuk olan neretva nehrinde kano ile antrenman yapıyorlar.

Mostar'da akşam...

Gece 21:00 e kadar dükkanlar açık.Sonra hayat duruyor. Aslında bizim tam istediğimiz şeydi. Sessiz bir ortamda atalarımızın yaşadığı zamanları düşlemek ve birbirimizle konuşmadan bir kaç dakikada olsa sessiz kalmak.

3. gün

3. gün 7:30 gibi kalktık. Gezmediğimiz yerlerden bir rota oluşturarak boşnak böreği yemek üzere otelden ayrıldık.

Özel ders veren kişiler bizdeki gibi oraya buraya A4 leri yapıştırmışlar.

Sabah erken kalkarsanız istediğiniz gibi fotoğraf çekebilirsiniz. Mükemmel bir fırsat...

"Köprü benim kardeşim!"  diyen bir poz da yakalayabilirsiniz. :)))

Daha bakırcılar çarşısı uyanmamış :)

Pazarı gezme fırsatımız oldu. Çok büyük değil ama güleryüzlü insanları görmek sevindirici.

Kahvaltı

Bakırcılar çarşısı üzerinde, Türk Büyükelçiliği Mostar Konsolosluğu yanındaki börekçide kahvaltımızı yapalım dedik. Henüz kıymalı börek hazır olmadığı için birer porsiyon patatesli börek yedik. Türk çayı eşliğinde :) Fyatlar uygun.Sizin için fiyatların fotoğrafını çektim.

Börekçi konsolosluğun hemen sağında ;)

Kahvaltımızı yaptıktan sonra artık yavaş yavaş toparlanıp son pozlarımızı çekip otelimize gidiyoruz.

Otelimize dönerken yol üzerinde sohbet ettiğimiz bir boşnak bize otele çok yakın bir noktada bahçede mostar köprüsünün en eski basamaklarının olduğunu söylüyor. Hemen beraber oraya gidiyoruz.

Mostar Otogar

Dönüş biletimizi sabah 10:30 almıştık.  Çünkü daha Saraybosna'da gezecek yerlerimiz var.

Otobüsler yol boyundaki satıcıları görüyoruz.

Dönüşte yolda mola verdiğimizde Konya Meram Belediyesi tarafından yapılan bir de park gördük. Ne mutlu bize.

1.,3.,ve 4. günü buradan okuyabilirsiniz.