Budapeşte Gezisi 3.gün

Szentendre Tren İstasyonu ve Banliyö Treni görünümü

Trenin İçi

3 .gün sabahı arkadaşlarımızla Batthyány tér meydanında buluşup Szentendre kasabasını gezmek üzere H5 otobüsüne biniyoruz. Bizim gittiğimiz tarihte demiryolu bakımda olduğu için otobüs ile bir durak gittikten sonra banliyö trenine geçiş yaptık. H5 treni Szentendre kasabasına gidiyor. Şu anda demiryolu hattı yenilendi siz direk h5 treni ile kasabaya ulaşabilirsiniz.

Kaybolmanıza imkan yok. Son durakta ineceksiniz. Trenlerin durumu ve personelin tutumu bizim 15 yıl önceki halimiz gibi. Tren işletmeciliğinde bir Avrupa Birliği ülkesi olmalarına rağmen ülkemizin en az 10 yıl gerisindeler. İnternet sitelerinde 2014 yılının tren tarifesi var. İndirimli yolculuk ile ilgili yeterli bilgi yok. İstasyondaki memura soru sordum beni dövmekten beter etti. Bütün bunlara rağmen yaklaşık yarım saatlik yolculuğun ardından (saat 10:30 treni ) Szentendre'ye ulaştık.

Kasaba merkezi, tren istasyonundan yürüyerek 10 dakika mesafede. Önceden bileti aldığımız nehir turu ile saat 17:00 de kasabadan ayrılacağız. Dönüş yaklaşık 1.5 saat sürüyor.Nehir boyunca yapılacak bu yolculuğu kaçırmayın derim. Böylelikle ekstra nehir turu yapmanıza gerek kalmaz bir taşta iki kuş vurmuş olursunuz.

Merkeze doğru yürürken kasaba haritasını görebilirsiniz.

Kasaba merkezinde bizi dar sokaklar ve satıcılar karşılıyor. Henüz tezgahlarını kurmamışlar. Kasaba, Budapeşte'ye gelen turist kafileleri tarafından ziyaret edilen "sanat kasabası" olarak da bilinen bir yer. Daha önce planladığımız gibi Budapeşte'ye gelipte langos yememek olmaz felsefesiyle hareket ediyoruz. Araştırmalarım sonucu en iyi langosun burada dar bir ara sokakta yapıldığını öğrenmiştim. İyice acıkmak için meydanın etrafından turluyoruz. Sırp ortodoks kilisesi,boyalı evler,meydan, on iki  ay açık yılbaşı mağazası görülecek yerler arasında.

Acele etmemize gerek olmadığı için hediyelik eşya alımı için de burayı mesken tuttuk. Çarşıda 3-4 tane Türk esnaf var. Bir tanesi bize oldukça iyi indirim yaptı ve tüm hediyelikleri bu mağazadan aldık.

Szentendre Meydanı

Kasabanın her yerinde bu şekilde tulumbalar var.

Yılbaşı mağazasındaki anı defterini de imzalamadan geçmedik :)

Daha önce planladığımız gibi Budapeşte'ye gelipte langos yememek olmaz felsefesiyle hareket ediyor, araştırmalarım sonucu en iyi langosun burada dar bir ara sokakta yapıldığını öğrenmiştim. Meydanda yukarıdaki "Langos" tabelasını göreceksiniz. Dar sokakta ilerleyin sağda göreceksiniz.

Lezzetli Langos bu dar sokaktan girince sağda...

Biz çok beğendik. Hatta ertesi sabah kahvaltı için sadece langos paket bile yaptırdık.

Birbirinden güzel evlerden görünümler...

Dar sokakları görmeye değer...

Budapeşte'ye dönüş yolculuğu için kullanacağımız tekne. Hareket saatinden en az 40 dk önce rıhtımda olursanız manzaralı bir koltuk ayarlayabilirsiniz.

Yolculuk sırasında yazlık evleri,nehirde sürat teknesi ve muzla eğlenen insanları,nehirde yüzen insanları görüyorsunuz.

Tekneden parlamento binasının eşsiz görüntülerini yakalayabilirsiniz.

Dönüşte tekne iki yerde duruyor. Biri Buda tarafında trene bindiğiniz yer olan Batthyány tér diğeri Peşte tarafında olan Vigado Ter. Biz apartmanımıza yakın olduğu için Vigado Ter de indik.

Yemeğimizi ''Hayat Batuhan'a Güzel' programında gördüğümüz italyan şefin mekanında  yemeyi tercih ediyoruz. 6 kişi tıka basa yedik ve sadece 82 euro hesap ödedik. (http://www.ilpastaio.hu/?lang=en). Uyarmalıyım .Porsiyonlar inanılmaz büyük.

Yemek sonrası dinlenmek üzere evimize giderken Budapeşte'de her yıl yapılan Sziget festivali (http://szigetfestival.com/ ) için gelen gençleri görüyoruz. Canlı müzik ve gösterilerini izliyoruz.

Gün sonu...

Budapeşte 4. gün için tıklayınız.