Motosikletle karadeniz gezisi 3.gün

Samsun’da pırıl pırıl bir sabaha uyandık. Hazırlanıp yola çıkmaya hazırız artık. Ancak uğramamız gereken iki yer var Samsun’da. İlk olarak Atatürk heykelini görmeye gidiyoruz. Milli mücadelenin ilk adımının atıldığı bu şehrin en önemli durak noktalarından biri bu heykel. Mükemmel tanzim edilmiş bir parkta , manolya ağaçlarının arasında Atamızın heykeli çok heybetli duruyor. 1931 yılında Avusturyalı heykeltıraş Heinrich Krippel tarafından yapılmış. Mutlaka görülmesi , ziyaret edilmesi lazım.

İkinci ve belki de en heyecanlandığımız ziyareti ise Bandırma vapuruna yapıyoruz. Belki gerçeği değil birebir kopyası ama yine de heyecanlanıyor insan. 1919 yılındaki yolcularını da vapurda görme fırsatı bulduk.

Bir milletin kaderini değiştiren kişi ve O’nun dava arkadaşları.

Ziyaretlerimizin ardından tekrar yola koyuluyoruz. Yeni yapılan Karadeniz sahil yolunu takip ederek sırasıyla Ünye , Fatsa ve Bolaman’dan geçiyoruz. Öğlen vakti mola yerimiz ise Ordu. Karadeniz’in bu güzel şehrinde ne yapabiliriz diye aramızda konuşurken başımızın  üzerinden geçen teleferik sorumuzun cevabı oluyor. 10 dakikalık bir teleferik yolculuğuyla bütün Ordu’yu tepeden gören bir noktaya , Boztepe’ye  ulaşıyoruz.

Burada şehrin kuşbakışı manzarası eşliğinde Karadeniz’in enfes lezzetlerini tadıyoruz. Favorimiz ise kara lahana sarma , tadına doyum olmadı desek yeridir.

Bu güzel yemeğin görsel ziyafetin ardından , biraz da geç kalarak , tekrar yola revan oluyoruz. Geçici bir süre denizden uzaklaşıp yemyeşil dağlara doğru yol alıyoruz. Ordu- Sivas yolundaki yeşil rengin çeşitliliği ve güzelliği bizleri adeta sarhoş ediyor.
Şebinkarahisar’da kısa bir yakıt molasından sonra Giresun istikametine dönüyoruz. 2200 metre yüksekliğindeki Eğribel geçidinde yaz günü kış mevsimini yaşıyoruz, deniz kenarında 27 derece olan sıcaklık burada 8 dereceye kadar düşüyor. Bir hayli zorlu bir inişten sonra gece geç saatte Giresun’a varıyoruz.Bitkin bir şekilde kendimizi otelimize atıyoruz.

Zorlukla yazdığım bu yazıdan sonra sizlere iyi geceler diliyorum , yarın yolda görüşmek üzere.