Motosikletle Karadeniz gezisi 4.gün

İyi bir uykudan sonra yeni güne ve yeni yollara hazırız. Yola çıkarken Karadeniz’in o meşhur yeşilinin buralardan başlayacağından hiçbirimizin haberi yoktu aslında. Tabi ki ilk denizi gördüğümüz nokta olan Amasra’dan itibaren yeşilin içindeyiz ama bu kadar farklı tonda yeşili ve bu kadar yoğun olarak hiç görmemiştik. Kahverengiyi hiç görmüyoruz, toprağın üstü bile yeşille kaplı.

Bu muhteşem manzaranın eşliğinde Zigana dağına tırmanıyoruz. Yolun kalitesi harika , en keyifli sürüşlerimizden birini yapıyoruz. Zirveye ulaşıp Zigana geçidini de atladıktan sonra Maçka’ya doğru inişe geçiyoruz. Sağlı sollu yayla evlerinin bize eşlik ettiği inişin ardından yakıt almak için duruyoruz. Motorlarımız da bizim gibi ilgi ve bakıma ihtiyaç duyuyor , yıkanıp pırıl pırıl oluyorlar.

Artık istikametimiz Sümela Manastırı. Yeşilin binbir türlüsünün içine saklamışlar manastırı adeta , hatta yetmezmiş gibi bir de dağın yamacına oymuşlar.Motorlarımızla gidebileceğimiz son noktadan sonra asırlık belki de binlerce yıllık ağaçların köklerinin uzanıp doğal bir merdiven oluşturduğu yoldan ulaşıyoruz manastıra. Geçmişi 13. Yüzyıla dayanan manastırın içindeki taştan oyulmuş kilise ve duvarlarındaki freskler görülmeye değer. Ayrıca bulunduğumuz rakımda bulutlar eksik olmuyor. Bu bulut manastırın bile içinde , yağmur yağmıyor ama hava ıslanıyor sürekli. Bu durum manastıra uhrevi bir hava da katıyor.

Bu muhteşem yapıdan Uzungöl’e gitmek için ayrılıyoruz artık. Bizimle birlikte yağmur da. Uzungöl’e varıncaya kadar hiç durmuyor. Gölün kıyısında ise bulutlar yine bizimle birlikte ama yağmur yok , hava ıslanıyor yine manastırdaki gibi.

Uzungöl beklentilerimizi karşılamıyor maalesef , hayal kırıklığına uğruyoruz. Kartpostal ve posterlerdeki görüntüsünden çok uzak burası. Her yer otel , pansiyon , Arap turistlerin işgali altında. Sakin , huzurlu olmasını umduğumuz Uzungöl’ün bu hali planlarımızı değiştiriyor ve Rize’de konaklamaya karar veriyoruz.

Karadeniz’in karakteristik yağmuru yine bizimle varış noktamıza kadar geliyor.Nihayet Rize’de otelimizdeyiz. Uykudan sonra yarın hedef Batum.