Motosikletle Karadeniz Gezisi 7.gün

Cennette bir sabaha uyanıyoruz. Gece yağmur yağmış her yer nemli ama hava mis gibi. Bol oksijen ve Karagöl manzarası eşliğinde kahvaltımızı yapıyoruz. Ayrılmadan önce gölün etrafında bir tur atalım istiyoruz , tabi fotoğraf makinelerimizi de alıyoruz . Her açıdan fotoğraflarını çekiyoruz gölün , biraz da ormana dalıyoruz.

Çok geç kalmadan yola koyulmamız gerekiyor. İstemeden de olsa ayrılıyoruz bu tabiat harikası mekandan. Yine Şavşat ve Sahara milli parkı manzaraları eşliğinde inişe geçiyoruz dağdan( Karagöl 1650 metre rakımda ).

Öğlen vakti Artvin’deyiz. Meşhur Cağ kebabının tadına Ferhan Ustanın yerinde bakıyoruz. 58 yıllık , babadan oğula geçen bir işletme. Ferhan Ustanın hoş sohbeti de kebabın lezzetine lezzet katıyor.

Artvinlilerin ısrarla görmemizi istediği Kafkasör yaylasına da çıkıyoruz. Haziran ayı sonunda şenliklerin yapılacağı yaylanın en dikkat çekici özelliği boğa güreşleri arenası. Eskiden  , yazın yaylalara çıkarılan boğalar çiftleşme mevsiminde dişiler için birbirleriyle güreşirlermiş. Zaman içinde bu boğa sahipleri arasında bir geleneksel müsabaka haline gelmiş ve her yıl şenlikler eşliğinde yapılır olmuş.

Kafkasör yaylasından da indikten sonra yönümüzü Erzurum’a çeviriyoruz, Erzurum yoluna girer girmez de Karadeniz bitiyor adeta. Ormanlar bitip sarp kayalık yamaçlar başlıyor artık. Yanımızda Çoruh nehrinin aktığı bir vadide ilerliyoruz ama yukarılarda sürekli bir yol çalışması var; tüneller açılıyor , viyadükler yapılıyor. Muhtemelen 1 sene içerisinde geçtiğimiz vadi yolu sular altında kalacak. Artvin’in hemen altındaki devasa Deriner barajının su tutma çalışmaları arasında yer alan bir proje bu.

Yolumuzun üstündeki Tortum şelalesindeki kısa bir moladan sonra tekrar yollardayız.Akşam saat 18:00 dolaylarında Erzurum’a varıyoruz . Yakıtlarımızı doldurduktan sonra vakit kaybetmeden bu geceki varış noktamız olan Erzincan’a doğru harekete geçiyoruz.

Çok rüzgarlı ve dümdüz bir yoldan sonra Erzincan’a vardık. Biz yol kenarında durup otel ararken yanımıza yaklaşan iki kişi kendilerinin de motorcu olduklarını ve yardıma ihtiyacımız olup olmadığını soruyor. Tavsiye ettikleri otelde konaklıyoruz. Evimizden binlerce kilometre uzakta olsak da motorcu dayanışması bizi evimizde hissettirdi bu gece.

Yarın istikamet Kemaliye-Taşyol , maceramızın merakla beklediğimiz bu son noktasında buluşmak üzere iyi geceler.